divendres, 6 de febrer del 2009

Estimava Prats i escrivia bé. Ha mort Pere Vila i Espona.


Clicar per veure el vídeo (59")

El Rambol deia que "El sonet del mes de juny" era del bo i millor que havia escrit el Pere Vila i Espona i el dia que es va presentar la possibilitat d'enregistar a l'autor recitant-lo la vaig aprofitar conscient d'estar fent un document històric. Fou la tarda del 15 de març de 2001 a la rebotiga de Cal Siller. Érem ell, la seva esposa Carme Vilalta (que també surt un moment al principi del vídeo) el seu fill Pere (bon amic meu i artífex de la trobada) i jo. El vídeo és curt però el seu valor sentimental és immens.
El Pere Vila fou un pradenc compromès i rigorós i un referent per a tots els que escrivim. "Mig Oleguer, mig Terracuita" és una crònica de Prats sentida i immillorable que desprèn condició d'escriptor i sobretot de vilatà. Una joia.
El meu condol als seus fills i família i el meu respecte i admiració per a ell i la seva obra teatral, poètica i periodística.
Tenia 86 anys i l'enterrament serà demà dissabte, a les 11 del matí.